Website maken

 

Stap voor stap een goede website maken

Onze werkwijze kent een aantal stappen naar een gezamenlijk eindproduct. Centrale vraag: wat wilt u bereiken en hoe kunnen we dat vertalen naar een website?

Stap 2: Website maken, Onderzoek

Wat wilt u met de website bereiken:

  • uw concurrent voor zijn,
  • uw onderneming beter vertegenwoordigen,
  • online verkopen,
  • meer klanten,
  • omzet verhogen?

Zo zijn er veel redenen om een website maken. U heeft een duidelijke doelstelling, een ambitie nodig.

Alleen als uw ambitie duidelijk is, kan het een succes worden.

Om tot een ambitie te komen, onderzoeken we:

  • wat is het gewenste eindresultaat?
  • wat zijn de doelgroepen en wat willen zij?
  • wat moeten zij kunnen met de website?
  • wat is het hoofddoel en wat zijn de secundaire doelen?
  • wat zijn de lange en korte-termijndoelen?

Stap 3: Website maken, Planning

Aan de hand van het onderzoek wordt de planning opgesteld. Hoe ziet de levenscyclus van de website eruit? Vergelijk het met een mensenleven: niemand wordt volwassen geboren en de kindertijd is de meest creatieve periode.

Elke fase in het leven van de website vraagt speciale aandacht.

De fase waarin we nu zitten heeft als doel: hoe maken de site rijp voor de maatschappij? Wat moet er gemaakt worden, wat is de benodigde tijd en wat zijn de kosten? Dit komt in de planning tot uiting.

Stap 4: Website maken, Bepalen vormgeving

Een website moet uiteraard aantrekkelijk zijn voor de doelgroep. Het gaat om het eerste gezicht, de identificatie. Om dit te kunnen realiseren wordt het grafische ontwerp door professionele webdesigners uitgevoerd zodat er een "perfect-fit"  ontstaat.

Massa is goed, maatwerk is beter.

We stellen een voorlopig ontwerp voor. Na goedkeuring wordt het verder ontwikkeld tot zijn definitieve vorm. Dit gebeurt tijdens het gehele project. Kort voordat de website live gaat kunnen er onderdelen worden aangepast. Omdat we tot het eind blijven testen en verbeteren.

Stap 5: Website maken, Bepalen van de inhoud

Een website is het digitale visitekaartje van uw onderneming. De inhoud van de pagina's bepaalt de waarde van uw aanwezigheid. U kunt veel zeggen met vormgeving, kleuren en technische snufjes. Het effect wordt versterkt of tenietgedaan met tekst en foto's.

Content is king! (Inhoud regeert!)

De teksten worden door een content-schrijver geschreven. Zodanig dat het prettig leest, relevant is voor de doelgroep(en) en voldoet aan de criteria van het internet en de zoekmachines.

Beeldmateriaal is belangrijke content. Foto's van goede kwaliteit geven uw website de juiste uitstraling. Video is niet meer weg te denken van het internet, voor ondersteuning en marketing. Heeft u geen goed beeldmateriaal? Wij hebben de mensen daarvoor. 

Stap 6: Website maken, Google (en andere zoekmachines)

We bepalen een strategie voor de website binnen Google. Uw boodschap moet immers zo snel mogelijk door de zoekmachines worden geindexeerd zodat uw doelgroep de website kan vinden. De inhoud van stap 5 is leidend en wordt nu verder uitgewerkt.

Iedereen op nummer 1.

De vraag is: met welke woorden en zinnen? Dit is maatwerk, maatwerk en nog eens maatwerk. We kunnen klein beginnen of groots uitpakken. Heeft u veel concurrenten online, dan gaat het om een uitgekiende balans tussen "budget - geduld - inzet". Bent u redelijk uniek, dan is het wat makkelijker.

Iedereen op 1, dat kan niet. Uw concurrenten zitten ook niet stil. Het is continu werk. Wij kunnen u leren om veel zelf te doen, zodat u geen hoge kosten heeft aan zoekmachine-optimalisatie door derden.

Zoekmachine optimalisatie die werkt voor elk budget. Een krachtige dienst van MKBgemak.

Stap 7: Website maken, Live gaan

In de ontwikkelfase worden alle elementen samengevoegd in een TYPO3* installatie. U kunt de vorderingen van uw website via een testdomein op internet volgen en bijsturen. Na de laatste tests en aanpassingen beschouwen we de website als "jong volwassen".

Welkom op het wereldwijde web.

De website wordt onder de eigen domeinnaam op internet zichtbaar voor het grote publiek.

Stap 8: Website maken, Volgen en analyseren

Na de lancering volgen we de website en analyseren we de resultaten. Soms om foutjes eruit te halen. Vooral om te beoordelen of de doelstelling benaderd wordt en om gepaste acties te ondernemen.

Je kunt een website niet loslaten.

Dynamiek is van levensbelang voor elke website. Ook voor u en uw zaak. Dus: inhoud regelmatig bijwerken, klanten blijven verrassen en interesseren, nieuwe functies toevoegen. Niet alleen in het begin maar juist altijd. Daarom is het concept van MKBgemak zo sterk.

Stap 1 zijn we niet vergeten: neem contact op met MKBgemak!

Ga naar onze contactpagina of bel direct met Mounir van verkoop: +31(0) 6 190 99 515

 

 

Effectiviteit van een website

Een klein voorbeeld:

u bent fotograaf en uw hoofdactiviteit bestaat uit het maken van trouwreportages. De doelgroep is koppels die gaan trouwen en op zoek gaan naar een fotograaf. Eenmaal op uw website aangekomen speelt de vrouw een actieve rol.

We weten dat er door man en vrouw gezocht wordt naar een fotograaf. In de zoekmachines moet uw website zichtbaar zijn in de zoekresultaten van zowel mannen als vrouwen. Dit ligt niet voor de hand, want zij zoeken verschillend (bijvoorbeeld man: "fotograaf trouwreportage", en vrouw: "romantische trouwfoto's").

De vormgeving van de website zal aan de (onderbewuste) verwachtingen van de vrouw moeten appelleren.

 

*TYPO3

In de hoofdtekst wordt TYPO3 genoemd. Wij bouwen onze diensten op dit platform. TYPO3 is het enige Content Management systeem dat geschikt is voor goede schaalbare oplossingen. Waarom niet Joomla, Drupal of WordPress? Maar wel Magento. Lees verder als de techniek u interesseert.

 

Applicaties en platforms

Wij richten ons primair op websites. Maar vergeten niet dat er meer is. Applicaties voor smartphones zoals op iPhones, Android toestellen (Samsung Galaxy, HTC, noem maar op), Blackberry, Nokia. En de iPad en look-a-likes.

Wij weten ook dat spelletjes zeer waardevolle content zijn. En 3D content in opmars is.

En vaak zie je het niet als bezoeker: de afhandeling van een bestelling in een webshop wordt gekoppeld aan boekhouding. Als een huisje verhuurd is wil de eigenaar vanaf een mobieltje de status op "verhuurd" kunnen zetten. Of juist een huis op "nu in de aanbieding" zetten. Vanaf een berg in Frankrijk.

Met meer dan 10 jaar ervaring kunnen we aardig inschatten wat klanten willen. Maar wij weten vooral ook wat haalbaar is. Gebruik dus onze expertise.

Nieuwe website

We werken aan websites voor onze klanten en aan onze eigen nieuwe website.

We staan voor u klaar.

©2011 MKB gemak / Vibis

Website kopen

Vanaf 950 euro heeft u een perfecte website waarmee u uw doelstellingen bereikt. Inclusief CMS.

Website huren

Vanaf 50 euro per maand kunt u uw website huren. Inclusief CMS.

Mobile web en apps

Steeds belangrijker! MKB gemak maakt mobiele sites en applicaties.

Opleveringen

Voorbeeld TYPO3 website met content management
Voorbeeld TYPO3 website met content management

Recente voorbeelden van TYPO3 websites met content management zijn Zeilnet |  Mosselman Turbosystemen | RSG Lingecollege | Snel-afvallen | Eetcaf√© De Hoofdmeester |

GRATIS websites

In de USA kunnen middenstanders gratis websites krijgen via Google. Wel even zelf maken, met behulp van een training. Na een jaar kost het ongeveer 7 dollar per maand.

Goedkope websites dus

Wij zijn Google niet en geven ook persoonlijke ondersteuning. Onze prijs vanaf 15 euro per maand is dus zo gek nog niet!

Lees hier het concept. En nuttig: waarom zou u online moeten? Klinkt 250% meer omzet aantrekkelijk?